CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

16 June, 2009

cium,bercium,ciuman.. isk..isk.isk..

Ini adalah fakta-fakta tentang ciuman : -

1. Pemegang rekod bercium paling lama dalam Guinness Book of World Records adalah pasangan dari New Jersey, Amerika Syarikat. Mereka bercium nonstop selama 30jam,
5minit dan 27saat pada 5 December 2001,dan disiarkan di tv pada hari Valentine.

2. Ciuman penuh gairah boleh membakar sekitar 6,4 kalori per minit. Ok juga kan kalo malas joging... :p

3. Kebanyakan suku kaum di Afrika menganggap ciuman bibir dengan bibir sebagai kegiatan yang menjijikan.Mungkin anggapan itu ada benarnya, kerana selama bercium dua orang itu saling bertukar koleksi kuman. Menurut penelitian, dalam satu kali ciuman tak kurang dari 278 koloni bakteria saling ditukarkan. Oleh itu, sangat disyorkan menberus gigi atau berkumur dengan antiseptik khusus untuk mulut sebelum bercium.

4. Menurut kajian,para wanita di Amerika Syarikat rata-rata pernah mencium 79 lelaki sebelum mereka menikah.

5. Ciuman terseksi di film, menurut hasil poll Gallup di Amerika Syarikat,adalah yang dilakukan Vivien Leigh dan Clark Gable dalam film Gone With The Wind.( lepas ni blh la search filem tu kalo nk tgk.. :D )

6. Ciuman di depan altar setelah pemberkatan kawin sebenarnya dimulai sejak zaman Romawi sebagai simbol menyatunya jiwa sang suami dengan isteri. Ciuman tersebut merupakan simbol pertukaran “nafas kehidupan”.

7. Istilah French Kiss mula digunakan di Amerika Syarikat pada tahun 1923 dan sebenarnya merupakan “ejekan” bagi orang-orang Perancis yang pada masa itu dianggap sangat berlebihan dalam soal seks.Ketika kamu berada di Perancis or kamu kebetulan berada di sana, jangan sesekali menyebut istilah french kiss. ( nape ntah )

8. Pada beberapa suku kaum tertentu,seperti di Eskimo,yang dikenali adalah dengan ciuman dengan cara menggosokkan hidung dengan hidung.

9. Menurut kajian,90% manusia di muka bumi pernah melakukan ciuman bibir dengan bibir.

10. Bekas lipstik dari bibir Mick Jagger, vokalis kumpulan muzik the Rolling Stones laku terjual bernilai 1.600 dolar Amerika.

6 comments:

susudalambotol said...

suka baca ni :D

~vee~ said...

hidd : yeah me too :P

x o x o's said...

me me me too!!yumyumyum

hanis nadira nazri said...

nak suke baca gak leh x?
xoxo - gosip girl ke is v?;p

ala v...rindu is r..x rindu ko pun..cmne?
v,bl dtg jmp is?nak ikot..hehee..nak jmp ko gak..jom eh eh..nt pape msg hanis eh v..hanis sayang n rindu v tau..hahhahaahhahahahaha...hahhaaha
(oopppsss) hahhahaahaha:)

p/s:v, kes no 1 tu after 30jam apa jadi ngn mulut diorg ha?~muskil~

~vee~ said...

xoxo : suke eh...

hanis nadira : hahahah ko mmg mgade kan nis? nanti ko. aku pn rindu gile kt ko ni.lama xjmp yela org dh bkerjaya.. ;P nt kalo aku g sana aku kontek ko la eh. don wori.

p/s : 0h..aku xnk bygkan! takut! :))

hanis nadira nazri said...

mana ngade bah...
v!mata raksasa warna merah kat tv!!