CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

14 June, 2009

>hari kawin,berhenti kerja dan father's day <

2 hari lepas aku sibuk jadi pembantu di majlis persandingan kakak aku pny adik ipar.dia dh nikah awal tahun cuma skg baru nk snding. so agak2 cm dah basi skit la. tp lantak la bukan aku yg kena kuar duit pun.dari keje2 dapo,potong2 bawang, basuh pinggan last sekali jadi juru gmbar yg lgsung tak bertauliah.aku cuma reti zoom dan snap.tapi dah pengantin nk suruh aku amik juga aku on je la.kalo tak lawa jgn ngade2 nk komplen.

hari ni aku dh start keje balik. cuma yg xbest ofismate aku merangkap geng sembang aku dah behenti keje.teramat la bosannya. dh xde geng nak ngumpat bos,dh xde sape nk aku suruh beli lunch utk aku,dh xboleh nk suruh donlod movie.hehe bukan aku tak ada ofismate yg lain cuma dia agak 'baik' sikit la dlm erti kata lain lebih berdedikasi dari aku..:D aku ok je dgn dia cuma tak berapa 'in' la.. ( am kalo ko tgh bc ni jgn nk sengih2 eh.. hehe )

pernah x bila geng kita bhenti keje kita pn rasa nk bhenti? aku pernah. ya sekarang. aku betul2 rasa nk bhenti.bukan di sebab kan xde geng je,tu mmg la salah satu faktor.cuma aku mmg dh fikir ni agak lama.sbb aku mmg xsuka bkerja dgn org( kuli ). aku lebih suka bkerja sndiri ( bisnes ) sbb masa aku lebih fleksible. aku nk bgn lewat pun xde hal nk kejar masa nk msk ofis. xde bos nk bebel bila dateline utk submit document dh dekat. aku lah bos aku juga kuli.

tapi..setelah sekian lama ni jgk aku blm ada idea bisnes ape yg aku nk buat. dh byk cdgn tapi aku cm xbkenan sgt. cuma buat masa ni aku tfikir nk buat online butik.tapi tgh cari source brg2 ni.ade cdgn lain? kalo boleh aku xnk yg modal besar sgt.

Eh,hari ni ke father's day? pening la selalu tuka2 tarikh.mcm la nk kena tgk anak bulan baru dpt tarikh tetap.ntah pape..

ok la..

Sampai nanti..

No comments: