CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 August, 2009

Surat untuk b0s.

ANGELINA JOLI BT BERAT PIT
NO 585,LORONG HAJI TAIB,
TAMAN GEMBIRA,
56000 LIVERPOOL.

HAJI BAKHIL BIN HJ KEDEKUT,
TINGKAT 197,
HIGHLAND TOWER.
JALAN LURUS,
56000 LIVERPOOL.

18 OGOS 2008

TUAN,

PER : SURAT BERHENTI KERJA

Saya seperti nama diatas, ingin memohon berhenti kerja. Saya berharap permohonan ini diluluskan. Berikut adalah sebab saya ingin berhenti kerja:-

1. Saya kerap datang lambat ke pejabat kerana susah nak bangun pagi.

2. Makanan di kantin tak sedap tapi mahal macam KFC. Tambahan pula kalau makcik senior yg kira.

3. Lagu Meet Haji Hussin tidak masuk dalam carta ERA.

4. Kerja kol orang je. cuba la suruh dia guna internet boleh gak chatting. kata dunia dah canggih!

6. Kereta abah tersangat laju… . Tersangat BAHAYA… ..

7. Kalau setakat nak keja cmni, lebih baik tak payah masuk U. Indon tak ambil SPM pun boleh keja jugak!!!

8. Pekerja dipaksa O.T. Ingat kita orang ROBOT ke!!! Kalau tak O.T. ugut nak bagi Warning Letter. Pulakk… ..

9. Pintu kecemasan dihalang. Bila BOMBA audit baru kalut. KESELAMATAN TIDAK DIUTAMAKAN.

10. Pejabat tak ada punch card. tak boleh nak disiplinkan diri.

11. Pintu keluar masuk 1 shj. Pekerja ramai… . Masuk lmbt marah!!!

12. Boss kadang2 ok, kadang2 tension sampai tak ingat yang kami ni ORANG gak.

13. Faedah2 lain tak memuaskan. contoh keja bagai nak rak gaji takat cukup utk beli dvd pirate je. Jangan salahkan kita sbb tak beli yg original.

14. Tak ada bonus tahunan.Cuma dapat duit raya yg brp sen sgt.

Untuk pengetahuan tuan, saya telah berjaya menabung sebanyak RM 1.5 juta selama saya bekerja di syarikat tuan. Wang itu telah saya laburkan dalam bentuk dinar emas. Setiap bulan, pendapatan saya adalah sebanyak RM990. Inilah faktor utama saya ingin berhenti kerja. Terima kasih atas segala kerjasama dan tunjuk ajar tuan selama ini dengan saya.

**Akhir kata, terimalah sebuah pantun MAUT dari saya..
IKAN KELI, IKAN KEMBUNG; ANGKAT KAKI, LLLAAAMMMBUNG !!

SEKIAN, TERIMA KASIH..


Sampai Nanti..

4 comments:

susudalambotol said...

hahaha. ayat jujur :P

~vee~ said...

hidd : jujur lah sgt! ;)

Unknown said...

bunyi mcm da betul² feed-up ni...
mau sakit jantung kalu boss bace ni..
:D

~vee~ said...

biskutmarie : sakit jantung xpe jgn kena h1n1.. :p